Skip to content
Επιστημονικές δράσεις
- Μάρτιος 2025: Συμμετοχή μελών του εργαστηρίου (Κ. Καραδημητρίου, Δ. Ευαγγέλου, Κ. Δημόπουλος) σε διεπιστημονική ομάδα εργασίας για την διεξαγωγή έρευνας και ανακοίνωση σε Πανελλήνιο συνέδριο.
Πλήρης αναφορά: Καραδημητρίου, K., Ευαγγέλου, Δ., Θεοδωρίδης, Α., Μπαργιώτα Σ., Δημόπουλος, Κ. (2025). Καταγραφή και μελέτη αναγκών των νηπιαγωγών: Πιλοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς του Νομού Έβρου. Αναρτημένη ανακοίνωση στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων, Αλεξανδρούπολη, 14-16 Μαρτίου 2025. Σύνδεσμος: https://3confdiktyo.psed.duth.gr/
- Μάρτιος 2025: Συμμετοχή μελών του εργαστηρίου (Κ. Δημόπουλος και Κ. Καραδημητρίου) σε διεπιστημονική ομάδα εργασίας, σε συνεργασία με ερευνητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την διεξαγωγή έρευνας και εισήγηση σε διεθνές συνέδριο.
Πλήρης αναφορά: Chorozidis, G., Dimopoulos, K., Karagiannidis, C, Karadimitriou, K. (2025). Investigating The Level of Digital Competence of Greek Teacher Educators Based on The Digcompedu Framework: A Pilot Study. In: 19th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia (Spain). 3 – 5 of March 2025, Organising entity: IATED. Σύνδεσμος: https://iated.org/concrete3/view_abstract.php?paper_id=117177
- Μαϊος 2023: Συμμετοχή με προφορική εισήγηση στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή της Ο.Μ.Ε.Ρ που οργανώθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του ΑΠΘ και υπό την αιγίδα της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 26-28 Μαΐου 2023.
Συντονιστής: Κ.Καραδημητρίου
Συμμετέχοντες (με αλφαβητική σειρά):
Γιόφτσαλη, Α., Καραδημητρίου, Κ., Ντούση, Ι., Παπαναστασίου, Ε., Πεντέρη, Ε., Σιδηροπούλου, Μ.
Τίτλος εισήγησης: «Τα παιχνίδια του «Γραφείου Εκπαιδευτικού Υλικού – Ειδικής Βιβλιοθήκης» του ΤΕΕΠΗ του ΔΠΘ και ο ρόλος τους στην υποστήριξη της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών».
- 2022 “Project Ανοικτό Βιβλίο” , Επιστημονικά Υπεύθυνη, Μαρέττα Σιδηροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ.
Το πρότζεκτ αφορά διασκευή βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας σε απτικά εικονογραφημένα βιβλία (TiB). Στόχος είναι να δημιουργηθούν βιβλία που θα απευθύνονται σε παιδιά με ή χωρίς προβλήματα όρασης. Παράλληλη, στόχος είναι αυτά τα βιβλία να έχουν αισθητική αξία ως αντικείμενα. Απώτερος σκοπός είναι τα βιβλία αυτά να προσφέρουν μια εμπλουτισμένη εμπειρία ανάγνωσης για όλα τα παιδιά.
Ένα βιβλίο που “ανοίγει” είναι ένα βιβλίο που μετακινεί τα εμπόδια για να το απολαύσουν οι αναγνώστες του.
Ένα ανοικτό βιβλίο περιλαμβάνει διάφορες νοηματοδοτήσεις της ανάγνωσης, ένας μηχανισμός που δημιουργεί έναν δημοκρατικό χώρο αλληλεπίδρασης, έκφρασης και σύνδεσης. Επισκεφτείτε μας στο Προτζεκτ Ανοικτο Βιβλίο
- Σεπτέμβριος 2018– Υποβολή υποψηφιότητας στο project της UNESCO “Imagine a Drone or a Robot for Peace”
Υποβολή υποψηφιότητας στο project της UNESCO “Imagine a Drone or a Robot for Peace” από τους Lanzouraki, M., K., Karadimitriou, Gioftsali, M., Pliogou, V., με συμμετοχή 23 φοιτητών της ομάδας του ΤΕΕΠΗ «Κιβωτός Ονείρου» και 5 ασυνόδευτων παιδιών προσφύγων της ΜΚΟ «Άρσις», με την ταινία μικρού μήκους Regeneration, στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Ειρήνης, στις 21 Σεπτεμβρίου του 2018. Επιλογή μετά από κρίση συντονιστικής επιτροπής (Σεπτέμβριος 2018). Υπεύθυνη: Μ. Λαντζουράκη.
- Ιούνιος 2018– Ερευνητικό σχέδιο με θέμα “Kindergarten teachers’ views on the implementation of Lesson study model for promoting their professional development: A case study in a Greek public school“
Σχεδιασμός, υλοποίηση και παρουσίαση ερευνητικού σχεδίου με θέμα Kindergarten teachers’ views on the implementation of Lesson study model for promoting their professional development: A case study in a Greek public school, από τους Lanzouraki, M, Gioftsali, K, Moumoulidou, M., Karadimitriou, K, Rekalidou, G., στο Διεθνές συνέδριο με θέμα «Diversité des Lesson Study: conceptions, pratiques et impacts», 6-8 Ιουνίου 2018, HEP Vaud, Suisse. https://www.conftool.com/hepvd-3LS2018/sessions.php
- Μάϊος 2018: Eπιστημονικό συμπόσιο με διεθνή συμμετοχή με θέμα “Η ποιητική της μάθησης για το παιδί. Σχολικός αναγκασμός ή ελεύθερο παιχνίδι;”
- Μάρτιος 2017: Συμμετοχή στη διοργάνωση Διεθνούς Συμποσίου
Το ΕΠΕΕΠ συμμετείχε στη διοργάνωση Διεθνούς Συμποσίου του ΠΜΣ-ΤΕΕΠΗ “Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισμικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα” με θέμα: “Lesson Study: a scientific meeting for exchanging views and exploring the model across Europe”, που έγινε στην Αλεξανδρούπολη από 7-8 Μαρτίου 2017. Πρόεδρος του Συμποσίου: Κ. Καραδημητρίου. Φωτογραφία δράσης
- Μάϊος 2016: Συνεργασία στη διοργάνωση του επιστημονικού συμποσίου με διεθνή συμμετοχή
Συνεργασία στη διοργάνωση του επιστημονικού συμποσίου με διεθνή συμμετοχή του ΠΜΣ-ΤΕΕΠΗ «Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισμικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα»: «Άτυπη Μάθηση και Εκπαίδευση Ενηλίκων». Αλεξανδρούπολη, 20-21/05/2016. Πρόεδρος συμποσίου: Μ. Μουμουλίδου. Φωτογραφία δράσης
- 2016: Young children’s views concerning distribution of clean-up duties in the classroom: Responsibility and self-interest.
Penderi, E., & Rekalidou, G. (2016). Young children’s views concerning distribution of clean-up duties in the classroom: Responsibility and self-interest. European Early Childhood Education Research Journal, 24(5), 734-747.
- 2016: Εφαρμογή του μοντέλου Lesson Study στην αξιολόγηση ενός εργαστηρίου για τον σχεδιασμό και την κατασκευή εκπαιδευτικών παιχνιδιών-αντικειμένων σε μουσείο.
Από το ακαδημαϊκό έτος 2016-17 το ΕΠΕΕΠ δρομολόγησε έρευνα με τους Κ. Καραδημητρίου, Κ. Γιόφτσαλη, Μ. Λαντζουράκη, Μ. Μουμουλίδου και Γ. Ρεκαλίδου, με τίτλο: Εφαρμογή του μοντέλου Lesson Study στην αξιολόγηση ενός εργαστηρίου για τον σχεδιασμό και την κατασκευή εκπαιδευτικών παιχνιδιών-αντικειμένων σε μουσείο. Φωτογραφία δράσης
- 2015: The Preschool Children Control Ideology Scale: Greek Prospective Kindergarten Teachers’ Beliefs about Classroom Management
Penderi, E., & Rekalidou, G. (2015). The Preschool Children Control Ideology Scale: Greek Prospective Kindergarten Teachers’ Beliefs about Classroom Management. Journal of Education and Human Development. Vol. 4, No. 2(1), pp. 237-245, διαθέσιμο στο http://tinyurl.com/hb57uvz
- 2014: Εφαρμογή του Lesson Study με φοιτητές. Συνεργασία, αναστοχασμός και ανατροφοδότηση
Ρεκαλίδου, Γ., Καραδημητρίου Κ., & Μουμουλίδου, Μ. (2014). Εφαρμογή του Lesson Study με φοιτητές. Συνεργασία, αναστοχασμός και ανατροφοδότηση. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 1ο Ειδικό τεύχος, 7-31.
- 2014: “The Practicum in pre service teachers education in Greece: the case of Lesson Study”
Karadimitriou, K., Rekalidou, G., & Moumoulidou M. (2014). “The Practicum in pre service teachers education in Greece: the case of Lesson Study”, ERPA International Educational Sciences Congress, 6-8 June 2014, Istanbul Turkey, in Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 808-812, διαθέσιμο στο https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814053920
- Σεπτέμβριος 2013, Συνέδριο Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης “Βελτιώνοντας την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών σε περίοδο κρίσης των θεσμών: προτάσεις, εφαρμογές” Αλεξανδρούπολη, 26-28 Σεπτεμβρίου 2013, Τ.Ε.Ε.Π.Η-Δ.Π.Θ.
- 2013: “Our school should be like our home”: Greek young children’s future perspectives about their local community, the world and the school.
Penderi, E. & Rekalidou, G. (2013). “Our school should be like our home”: Greek young children’s future perspectives about their local community, the world and the school. Paper Presented in the 1st International Conference on Reimagining Schooling, Thessalonica: 28-29 June.
- 2013: Listening to young children’s voices about their social peer worlds to redesign educational programs in the kindergarten.
Rekalidou, G. & Penderi, E. (2013). Listening to young children’s voices about their social peer worlds to redesign educational programs in the kindergarten. Poster Presented in the 1st International Conference on Reimagining Schooling, Thessalonica: 28-29 June.
- 2013: Πιλοτική εφαρμογή του μοντέλου Lesson Study στο Πρόγραμμα Πρακτικής Κατάρτισης του ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ
Ρεκαλίδου Γ., Μουμουλίδου Μ., Καραδημητρίου Κ., Μαυρομμάτης Γ., & Σάλμοντ, Ε. (2013). Πιλοτική εφαρμογή του μοντέλου Lesson Study στο Πρόγραμμα Πρακτικής Κατάρτισης του ΤΕΕΠΗ – ΔΠΘ, στο Ανδρούσου Αλ., & Αυγητίδου Σ. (επιμ.). Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις. Συλλογικός τόμος Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία-ΕΚΠΑ, 69-96, διαθέσιμο στο http://www.ecd.uoa.gr